אני רק שאלה #18 : אני מוצא את עצמי אומר לא פעם בלב שהלוואי והיום יהיה לי שקט. הלוואי שלא יבואו לקוחות או הלוואי והם ילכו כבר. למה זה קורה לי וכיצד ניתן להתמודד עם זה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כשבעל עסק רוצה שקט צריכה להידלק נורה אדומה

כמה פעמים מצאתם את עצמכם אומרים בלב או גרוע מכך בקול רם ליד העובדים שלכם משפטים כגון:
1. רק שלא יבואו לכאן עכשיו או הלוואי וילכו הנודניקים האלה
2. אני מקווה שיהיה שקט היום שאוכל לנשום קצת
3. יאללה שיבוא כבר סוף היום או שיבוא כבר יום חמישי – חייב אוויר או חייבת לנוח

אם זה נאמר פעם בכמה חודשים או פעם בשנה מתוך הלצה אז אפשר להמשיך הלאה. אבל אם הלך הרוח המלווה אתכם ביום יום הוא כזה שאמירות אלה נובעות מכם פעם אחר פעם על בסיס קבוע, אז הגיע זמן לעשות בדק בית.

תחשבו על זה, לרוב פתחתם עסק על מנת לעשות כסף או על מנת להפיץ בשורה ולעיתים שניהם יחד. איזה בעל עסק שמטרתו לסגור עסקאות ולהרוויח יותר ויותר או לחילופין להפיץ בשורה מתוך שליחות לכמה שיותר אנשים – אמור להרגיש נוח עם אמירות פנימות שקוראות לאנשים לא להגיע? לא לרכוש?
הגיע הזמן לצלול לעומק ולברר מאיפה זה בא.

הסיבות להופעת תסמינים אלה אצל בעלי עסקים

התופעה שכיחה אצל הרבה בעלי עסקים ממגוון תחומים והסיבות שונות ומגוונות. בואו נמנה כמה מהן:

1. עייפות החומר

יש בעלי עסקים שכבר שנים לא יצאו לחופש, שכבר שנים לא חוו רגעי מנוחה אמיתיים כיוון שהעסק לרוב תלוי בהם באופן טוטאלי או כמעט טוטאלי. מצד אחד יש את הרצון להתפרנס ולהביא כסף הביתה, אוכל לשולחן אך מנגד הצורך לעבוד קשה יום אחרי יום מהבוקר ועד צאת הנשמה שוחק עד מאוד ולכן נפלט החוצה קול פנימי שרוצה מעט מנוחה. אני אוסיף הרבה מנוחה.

2. בעל העסק נמנה על המעגל הפנימי של העסק ולא חי במעגל החיצוני

כשאני רושם המעגל הפנימי אני מתכוון לתפעול. אם אינך יכול להעדר מהעבודה לשבוע כי הכל קורס זה יהיה סימן די מובהק שאתה פעיל במעגל הפנימי של העסק. דרך אגב ישנם בעלי עסקים שלא יכולים לזוז אפילו לא ליום אחד. בין אם בעלי עסקים אלה עובדים לבד או עם צוות עובדים, ברגע שבאה עוד עבודה העומס נופל גם עליהם ועל כן כמו כל עובד שכיר שאינו מונע משליחות או נהנה מעבודתו, גם בעל העסק אומר "אוי לא, רק שלא יגיע עוד עומס". גם אם אינכם אומרים זאת לרוב אתם חשים כך וגם העובדים שלכם חשים ופועלים כך וקשה לבוא אליהם בטענות.

3. רווחיות נמוכה

כשבא לקוח לדלת והרווח עליו הוא נמוך כל התנגדות שלו מעייפת אתכם. " מה הוא רוצה הנחה עכשיו" או "גם ככה אני בקושי מרוויח" או "לא מתאים אז יאללה תתקדם מפה" – כמה אנרגיות שליליות ועל מה ולמה? יש אנשים מעצבנים ויש לקוחות שדורשים הרבה אנרגיות אך תארו לכם שכל עסקה היתה רווח משמעותי או פוטנציאל אמיתי לעסקאות איכותיות. סביר שהגישה שלכם היתה משתנה.

4. נמאס להיות נחמד כל הזמן

מה לעשות שאנשים לא קונים כשלא מתייחסים אליהם באופן מכבד. להיות נחמד באופן צבוע לאורך פרק זמן ארוך, זה מעייף. כדאי למצוא ערך בעשייה או לנקוט בדרך פעולה שונה, כי לאורך זמן כבר לא תהיה לכם אנרגיה.

ישנן עוד סיבות רבות ולא אמנה את כולן אבל דבר אחד משותף לכולן – העסק ובעל העסק לא מאוזנים. משהו חורק שם בין אם תרצו לראות ובין אם תבחרו שלא להסתכל. כדאי לשבת עם עצמכם בשקט ולשאול שאלות, להבין מה בכם יוצר את זה כי עצם המחשבה כבר תוביל לתוצאה כלשהי ובתקווה לעשייה לטיפול בבעיה.

כיצד פותרים את הבעיה

ראשית, כמו הרבה נושאים אותם בעל העסק מחזיק בליבו לבדו (זהו אחד מהם), לא נעים לו להודות כי הוא עייף או לא שירותי ונחמד לעיתים. נדרשת ממש הסתכלות של צופה כדי לאבחן זאת ולהכיר בבעיה.

אני ממליץ לך כבעל עסק למצוא עם עצמך את הנתיב ליציאה מהמעגל הפנימי אל החיצוני – כלומר להגיע למצב שהגדלת המכירות בעסק לא נוחתת על כתפיך. ייתכן ותידרש להגדיל את הצוות, ייתכן ותאלץ ללמוד לשלוט בעצמך ולא להתערב כמו שאתה רגיל, אבל יציאה מהמרחב הפנימי לחיצוני תאפשר לעסק להתנהל טוב יותר ולך להתפנות להרבה נושאים אחרים של ניהול, אסטרטגיה, שיווק וצמיחה בכלל.

אם נושא העייפות או הרווחיות הנמוכה מדברת אליכם זה הזמן הנכון לשאול את עצמכם:
1. מה צריך לקרות כדי שאוכל לתת שירות טוב, בגישה חיובית ולהפסיק להרגיש את הרגשות הלא נעימים הללו הקוראים ללקוחות שלא להגיע?
2. מה חסר על מנת שכל עסקה שתיסגר תרגש אותי ותוציא ממני רגשות חיוביים וטובים?

לפעמים זה ידרוש שינוי בתמחור או המצאת המוצרים והשירותים מחדש.
לפעמים זה ידרוש ממך לקחת צעד אחורה ולמצוא את העובד הנכון שייתן שירות אדיב.
לפעמים תידרש להבין מה אתה עושה פה בכלל ולמה אתה עושה את מה שאתה עושה.

בכל מקרה נדרשות פעולות לביצוע.

לסיכום

חשוב לזכור, אנחנו תמיד מזדקנים והעסק, הוא צריך להישאר צעיר לנצח. לשם כך אנחנו צריכים לדאוג לו שיהיה כזה ואם יש התנהגויות שלכם שפוגעות בו, יש לשנות אותן במהירות ובאחריות. אם אינך מסוגל או רוצה לבצע שינויים אלה לבד, פנה לאיש מקצוע שינחה אותך ויפעל לשנות את מה שחייבים לשנות. אל תסבול ואל תתן לעסק להזדקן, תן לו להישאר צעיר לנצח.

אשמח לשמוע את דעתכם ולעזור למי מכם שמעוניין בכך.
אם יש לך שאלה בכל נושא עסקי – כתבו לי: arnon.mentor@gmail.com 

בואו ניישם את זה גם בעסק שלכם
השאירו לי פרטים ואשמח לעזור גם לעסק שלכם לצמוח
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למידע נוסף ותיאום פגישה